Νυχτερίδες, αρπακτικά πτηνά, ακόμα και αρκούδες είναι ανάμεσα στα ασυνήθιστα κατοικίδια που φιλοξενούν οι Νεοϋορκέζοι.
Σύμφωνα με το άρθρο 161 του Κώδικα Υγείας της Νέας Υόρκης, οι κάτοικοι της πόλης χρειάζονται ειδική άδεια για να υιοθετήσουν κάποιο από τη λίστα των επονομαζόμενων «άγριων» ζώων, στην οποία βρίσκουμε αρκούδες, νυχτερίδες, αρπακτικά ή μεγαλόσωμα πτηνά και πρωτεύοντα θηλαστικά. Ωστόσο αυτό δεν εμποδίζει πολλούς από τους Νεοϋορκέζους να επιλέξουν να συμβιώσουν όχι με σκύλο ή γάτα, αλλά με κάποιο άλλο ζωικό είδος που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στη φύση ή στο ζωολογικό κήπο.
Την ποικιλομορφία του «Μυστικού κόσμου των εξωτικών pets στη Νέα Υόρκη», όπως ονομάζεται ένα σχετικό αφιέρωμα του New Yorker, επιχείρησε να καταγράψει με το φακό του ο φωτογράφος Matias Wieland Oliveira. Για να προσεγγίσει τους ιδιοκτήτες τους είχε μια ασυνήθιστη ιδέα: Δημιούργησε ένα λογαριασμό στην εφαρμογή γνωριμιών Tinder, όπου ζητούσε από οποιονδήποτε διατηρεί στο σπίτι του ένα «άγριο» ζώο να επικοινωνήσει μαζί του.
Αμέσως άρχισε να βομβαρδίζεται με μηνύματα, αλλά τελικά μόλις ένας στους είκοσι ιδιοκτήτες δέχτηκε να φωτογραφηθεί. Το αποτέλεσμα, ωστόσο, είναι και πάλι πλούσιο, καθώς περιλαμβάνει διάφορα πτηνά του Αμαζονίου, μια μεγάλη ποικιλία σε φίδια, ένα παγώνι, μια γάτα Σαβάνας (υβρίδιο οικόσιτης και αγριόγατας) αλλά και τα πορτρέτα των εκκεντρικών, συχνά, ιδιοκτητών τους.
Ένας εκτροφέας φιδιών, για παράδειγμα, έχει μια ολόκληρη βιβλιοθήκη γεμάτη κουτιά Tupperware που περιέχουν φίδια, ενώ η ιδιοκτήτρια του παγωνιού στο παρελθόν είχε μετατρέψει το μισό διαμέρισμά της σε κλουβί για το πτηνό, αλλά αργότερα το άφησε να κυκλοφορεί ελεύθερο στο σπίτι.
Αυτή η σειρά φωτογραφιών ονομάστηκε «Peacocking», από το παγώνι (peacock) αλλά και την αντίστοιχη αγγλική έκφραση που σημαίνει, σε ελεύθερη μετάφραση, «κάνω επίδειξη για να προσελκύσω γυναίκες». Γιατί μπορεί, για παράδειγμα, ένα σαλόνι γεμάτο φίδια να μην αποτελεί το ιδανικό περιβάλλον για το πρώτο ραντεβού, σίγουρα όμως κρύβει ένα στοιχείο επιδειξιομανίας.
Απόλαυσε παρακάτω ένα δείγμα δουλειάς του Oliveira.